Customer Journey
Jouw klanten maken een klantreis. De klantreis is de zoektocht tot en met de aankoop en hopelijk vele wederaankopen. Dit pad noemen we de Customer Journey. Organisaties die de reis van de klant goed begrijpen en optimaliseren, scoren hoger op klanttevredenheid, conversie - contact en aankoop - en loyaliteit zoals wederaankopen.

Wat is de Customer Journey?
De Customer Journey is het proces dat een klant doorloopt en bestaat uit verschillende fases.
Wat zijn de 7 fases van de Customer Journey?
1. Behoefte: de behoefte aan het product of dienst ontstaat
2. Oriëntatie: het ontdekken van jouw merk, product of dienst
3. Overwegen: de klant vergelijkt opties

4. Kiezen: de klant kiest en koopt
5. Levering: de klant krijgt het product of de dienst geleverd
6. Gebruik: de ervaring tijdens en na gebruik
7. Loyaliteit: tevreden klanten keren terug en bevelen je aan
Door elke stap te onderzoeken, analyseren en verbeteren, creëer je een naadloze ervaring die klanten aan je bindt. Kom er achter waar er nog verbeterkansen liggen.
Customer Journey Mapping
De klantreis visueel in kaart brengen - vanaf het eerste contactmoment tot en met de After Sales - om te zien hoe complex de klantreis eigenlijk is en waar klanten allemaal mee te maken krijgen. Bovenal om de klant beter te kunnen begrijpen en daardoor beter te bedienen.
Wat levert dit op?
Het draagt bij aan meer inlevingsvermogen: Het helpt om de klant nog beter te begrijpen en te bedienen. Dit draagt bij aan beheersbare verkoopkosten en meerdere aankopen per klant.
Customer Journey Mapping workshop
Betrek jouw werknemers in het beter begrijpen van het proces door samen met ons een workshop Customer Journey Mapping te houden. Draag zo bij aan meer bewustwording binnen de organisatie en bouw samen met jouw team aan een betere klantbeleving.
Waarom optimaliseren?
- Tevreden klanten, die zich begrepen voelen: Voldoende én op het juiste moment bedient
- Meer aanvragen en aankopen doordat de klantreis logisch is en soepel verloopt
- Sterkere klantrelaties, want ze krijgen alles wat ze nodig hebben
- Duurzame groei en succes: Een betere klantbeleving leidt vaak tot meer omzet

Klaar voor de volgende stap?
De Customer Journey is een grote sleutel tot succes in een klantgerichte wereld. Vooral in de online wereld is het makkelijk voor de klant om een betere klantbeleving te krijgen via een concurrent. Investeren in het behouden van jouw klanten wordt daardoor steeds belangrijker.
Hoe wij je kunnen helpen
- Customer Journey onderzoek uitvoeren, met of zonder een marktonderzoek
- Indien gewenst een klein onderzoek zoals een Quick Scan
- Samen zoeken naar oplossingen voor een betere klantreis
- Een workshop organiseren voor jouw team
- Ondersteunen tijdens de optimalisatie
- Periodiek een check uitvoeren op de klantreis

Wat is het werkgebied van Yvares?
Yvares ondersteund organisaties in Noord- en Oost-Nederland - Groningen, Drenthe, Friesland, Overijssel en Flevoland. Vanuit Groningen helpen wij MKB-ondernemers in de regio met praktische bedrijfskundige oplossingen. Hoewel in Noord-Nederland gevestigd, werken wij voor organisaties binnen geheel Nederland.
